Hai semua! Memiliki rumah sendiri adalah impian semua orang, termasuk Nad. Bagi Nad, rumah yang ideal bukan hanya tentang keindahan reka bentuk, tetapi juga tentang keselesaan, kemudahan yang banyak, keselamatan yang terjamin, dan lokasi yang strategik. Baru-baru ini, Nad berkesempatan melawat Galeri Jualan TuJu di 𝑜𝑓𝑓 Jalan Kuching untuk melihat sendiri projek TuJu Residences & Retail di KL Duta North.

Apa yang membuatkan TuJu begitu istimewa? Ia bukan sekadar sebuah pembangunan, tetapi satu komuniti yang direka untuk memenuhi pelbagai keperluan hidup. Dari reka bentuk menarik yang diilhamkan oleh seni kontemporari hingga kemudahan lengkap yang memastikan setiap orang, dari golongan muda hingga yang lebih tua, boleh hidup dengan selesa. 

TuJu Residences & Retail KL Duta North adalah sebuah projek pembangunan kediaman bercampur yang menakrifkan semula kehidupan bandar di Kuala Lumpur oleh Distinctive World Sdn Bhd.

Sebagai projek pertama Distinctive World Sdn Bhd, syarikat usaha sama antara Distinctive Capital Sdn Bhd dan Eccaz Sdn Bhd, pembangunan ini memanfaatkan pengalaman industri lebih satu abad yang digabungkan dalam pembangunan hartanah, memastikan kualiti yang tiada tandingan dan inovasi yang intuitif


Rekaan Ideal Untuk Semua Generasi 

Dengan Nilai Pembangunan Kasar (GDV) RM750 juta, TuJu Residences dimajukan di atas tanah berkeluasan 4.52 ekar, menawarkan ketersambungan yang sangat baik ke kawasan-kawasan utama di Lembah Klang.


TuJu Residences & Retail merupakan pembangunan menara berkembar setinggi 41 tingkat ini terdiri daripada 932 unit kediaman luas dan 38 unit kedai serta mempunyai 50 kemudahan. 

Pembangunan dengan kepadatan rendah ini terdiri daripada dua blok, dengan setiap satu menawarkan 466 unit kediaman. Blok B dilancarkan pada Mac 2024, sementara Blok A dijangka pada suku keempat 2024.

Diinspirasikan daripada siri karya abstrak kontemporari berpengaruh Composition yang diilhamkan oleh Piet Mondrian pada 1930-an, TuJu Residences telah mempersembahkan reka bentuk seni bina yang benar-benar menonjol. 


Lebih khusus, penggunaan rangka menonjol dan warna utama menyelitkan sebuah asimetri sudut permainan tetapi dipadankan dengan sempurna seumpama blok Tetris dalam satu tataan kediaman moden yang konsisten. 

Meskipun begitu, ia dirancang dengan teliti untuk memenuhi keperluan pelbagai golongan keluarga moden dan mewujudkan komuniti berbilang generasi yang dinamik serta berwarna-warni.

Diinspirasikan daripada perkataan Melayu untuk "arah," TuJu bertujuan untuk mencipta ruang yang bukan sahaja bermakna tetapi juga berfungsi dengan baik. Komitmen ini memfokuskan pada pembinaan komuniti berbilang generasi yang saling berhubung dan peduli, memastikan setiap penduduk merasai sokongan, kebersamaan, dan kesejahteraan dalam kehidupan seharian mereka.

Kemewahan Lestari


Di TuJu Residences, prinsip panduan kesederhanaan berbeza berbanding praktikaliti yang telah menghasilkan ruang asimetri dengan warna dan tekstur kontra yang bertenaga di tengah-tengah persekitaran yang malar subur. Setiap komponen dirancang dengan teliti untuk menjadikannya lebih elegan dan memberi inspirasi kepada penduduk ketika menikmati seni bina dalaman bangunan.

Seni bina bahagian hadapan TuJu menggabungkan pendekatan pragmatik terhadap kelestarian. Belebas balkoni disatukan dengan dinding struktur, membentuk pendekatan elegan yang akan menambah daya tarikan luar bangunan, sekali gus menyumbang kepada pengurusan haba yang baik melalui saluran pengudaraan pasif. 

Ia merangkumi beberapa inisiatif yang mengurangkan kesan kepada alam sekitar dan menggalakkan kehidupan bandar yang lestari termasuk penggunaan saluran pengudaraan silang semula jadi yang mesra alam, landskap hijau yang terbentang luas, kawasan tadahan air, serta teknologi solar dan pengumpulan air hujan canggih.

Lokasi Strategik 



Lokasi strategik adalah faktor utama dalam pemilihan rumah kerana ia bukan sahaja memudahkan pergerakan harian, tetapi juga menjimatkan masa dan tenaga.

TuJu Residences, yang terletak di 𝑜𝑓𝑓 Jalan Kuching, berada di lokasi yang sangat strategik, menawarkan ketersambungan unggul ke pelbagai kawasan utama di Lembah Klang. Kedudukan ini memastikan akses yang cepat dan mudah ke destinasi penting, menjadikan kehidupan seharian lebih lancar dan efisien.


Lokasi perdana ini memastikan penduduk terhubung dengan kemudahan asas dan hab bandar yang dinamik. Selain itu, perkhidmatan bas percuma disediakan, menyediakan akses mudah ke pusat tumpuan utama seperti Publika Shopping Gallery, MRT Titiwangsa, dan MITEC. 

Pembangunan ini juga memiliki akses melalui rangkaian utama Lebuhraya Duta-Ulu Klang (DUKE), Lebuhraya SPRINT, Penchala Link, Kerinchi Link, Lebuhraya Baru Lembah Klang (NKVE), dan Lebuhraya Damansara-Puchong (LDP). 

Ia menyediakan rangkaian mudah kepada penghuni TuJu Residences untuk urusan kerja, membeli-belah, atau bersantai. 

TuJu Residences & Retail Show Unit

Mempunyai 10 reka bentuk berbeza, unit individu ditawarkan dengan keluasan 710 hingga 1,442 kaki persegi merangkumi tawaran satu hingga empat bilik tidur bermula dari RM440,000. 

Melihat sendiri TuJu Residences & Retail Show Unit yang disediakan, nad suka dengan rekabentuk rumah ni. 

Hadir dengan ciri-ciri seperti dinding bukan struktur yang memberikan fleksibiliti kepada penghuni menukar ruang untuk memenuhi keperluan berbilang generasi dan mungkin menjadi penyelesaian terbaik untuk masa depan. Ini menyokong keperluan keluarga yang terus berkembang, mereka yang menjaga ibu bapa warga emas, dan individu yang mencari keseimbangan antara kehidupan moden dan pembinaan semula nilai-nilai tradisional.





Ni contoh rumah Type B, berkeluasan 893sf. Rumah ini mempunyai 2 bilik tidur dan 2 bilik mandi. Rumah ni nampak sesuai untuk individu bujang atau yang baru berkahwin.


Ruang dapur dan yard dan juga mempunyai balkoni




Terdapat unit rumah mesra warga emas iaitu rumah Type A1a. Dengan keluasan 710sf, rumah ini mempunyai 1 bilik tidur dan 1 bilik air. Rumah ni tiada balkoni dan rekabentuk rumah jenis memanjang.



Unit ini dilengkapi dengan kemudahan istimewa yang dirancang dengan teliti, termasuk bilik mandi yang mesra kerusi roda serta butang kecemasan yang strategik di ruang umum dan tempat letak kereta, semuanya untuk memastikan tahap keselamatan yang maksimum.

Untuk keselamatan tambahan, rumah ini tidak mempunyai balkoni.

Kemudahan sebegini sangatlah mengagumkan. Ini kali pertama nad jumpa rumah yang begitu mesra warga emas. Kalau nak bawa mak ayah tinggal bersama, tak perlu risau lagi dengan keselamatan mereka di rumah.









Ini pula rumah Type D1a dengan keluasan 1270sf. Mempunyai 3 bilik tidur, 2 bilik air dan 1 study. Unit rumah ini sesuai untuk keluarga yang mempunyai anak.

Rumah ni juga mempunyai balkoni dan yard.


Cantik ada ruang study tu, boleh buat ruang office juga tu.

Pelbagai Kemudahan di TuJu

TuJu mementingkan ciri keselamatan kanak-kanak dan kemudahan mesra warga emas disepadukan untuk membina persekitaran kehidupan yang lebih kondusif. 

Menawarkan lebih daripada 50 kemudahan rekreasi di tiga aras iaitu kolam renang infinity 50m, bilik permainan, ruang makan terbuka, ruang teater, ruang komputer, ruang bacaan, dan lain-lain. 






Tambahan pula, Blok Annexe menawarkan kemudahan seperti tingkat senaman, gelanggang bola keranjang, gelanggang badminton, dan dewan serba guna untuk penghuni berkumpul dan mengadakan majlis sambutan istimewa.

Tahu tak, kat sini ada camping garden juga. Fuh, memang terbaik, tak perlu lagi pergi glamping jauh-jauh!

Selain itu, disediakan juga tempat letak kereta mesra EV, dan pemilik boleh memohon untuk pemasangan pengecas EV wall box mereka sendiri, tertakluk kepada terma dan kelulusan.

Dengan aspek keselamatan yang terjamin, penghuni di sini, tanpa mengira usia, dapat menikmati aktiviti riadah mereka sepenuhnya. Mereka juga dapat menikmati gaya hidup berkualiti yang harmoni, yang menggalakkan interaksi sosial serta kesejahteraan yang positif. Sempurna untuk merehatkan diri dan bergaul mesra dengan jiran-jiran.

Seronok kan bila ada rumah yang serba lengkap macam ni? Kalau tengah mencari rumah, bolehlah pertimbangkan untuk miliki satu unit di TuJu Residences & Retail.


TuJu Snap & Win Contest 



Sekarang TuJu Residences & Retail sedang buat contest tau. Korang berpeluang memenangi hadiah berjumlah sehingga RM10,000



Caranya mudah sahaja

1/ Ikuti TuJu di Facebook & Instagram, dan kongsi siaran peraduan ini.
2/ Siarkan foto atau video pendek (10-15 saat) pada feed anda.
3/ Nyatakan dalam kapsyen (20 patah perkataan atau kurang) "Apa yang membuatkan rumah tangga bahagia?" untuk ANDA!
4/Gunakan hashtag #TuJuResidences & #SpreadJoywithTuju.
5/ Tag TuJu dalam post anda!


Pastikan profil anda terbuka supaya team TuJu dapat melihat entri anda!

Peraduan berlangsung dari 15 Julai hingga 30 September 2024, dan pemenang akan diumumkan pada Oktober 2024. Tertakluk kepada terma dan syarat.

📞 Ada soalan? Hubungi team TuJu di 012-728 8916

Untuk maklumat lanjut, lawati Galeri Jualan TuJu atau laman web di https://tujuresidences.com.my/


SHARE 0 comments

Add your comment

© Ceritera Si Gadis Biru · THEME BY WATDESIGNEXPRESS
#toc 2